KÄRT ÅTERSEENDE 😄

Vad det är roligt att träffa gamla vänner.
Just nu är jag i Stockholm för att träffa alla  mammor som hade samma dagmamma till sina barn för 20 år sedan!  Det ska bli så himla kul!
 
 
 
Dessutom ska vi fira Bennys födelsedag som är den 29/2 i förskott. 
 
 
 
 
Men igår fick jag träffa FILOFAX och KALLE KULING.
 
 
Kalle Kuling på prispallen. Det ska tränas i tid.
 
Han var en framåt valp med ett stort ego.
Han blev lite förnärmad när jag lade ner honom och sa att  "jag gör vad jag vill med dig lille man. Du är hund och jag är människa.  Alltså vet jag vad som är bäst för dig lilla valp!"
 
Då blev han så mjuk och rar. En riktig guldklimp.
 
Det är min fasta övertygelse att valpar behöver gränser. Det finns en risk att stress och osäkerhet ökar, om dom har för stor frihet när dom växer upp. 
Matte Nina jobbar jättebra med sin hund.
Hon behövde bara lite råd på vägen.
 
.......................................
 
 
 
Idag så hade vi fika med ägarna till KRUTGUMMA.  Wictors pappa heter Pasi och hade NOGGER och QAPRIS från oss.
 
Ulla  kom också förbi. Hon har haft LAKKA, USCO, ÄLLIE och nu har hon GOZA från oss.
 
Det är så himla roligt att träffa er och att ni vill följa kennelns vidare äventyr.
 
KRUTGUMMA var en härlig bekantskap. En tuff och framåt tjej. Som avverkade lek med både mamma Honung och moster Hallon i en rasande fart. Sen välte hon en hög med hundmatskålar i plåt som skramlade rejält. Jippi! Här fanns det kanske några smulor kvar. 
 
Allt gott inför framtiden önskas er alla.
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0