TRÄNING.

I går körde jag uppletande med bägge hundarna.
 
HONUNG har lite svårt för att sticka iväg ut på djupet. Hon kan sätta fart åt vilket håll som helst. Rakt bakåt t.o.m.!
Då står jag där med lång haka och undrar "vad hände nu?"
Men hon kommer snabbt på bättre tankar. Hittar föremålen med en härlig glädje. Ibland springer hon lyckliga ärevarv. Runt, runt på ängen.
Men huvudsaken är glädjen hon visar. Men jag vill träna bättre focus i starten med henne.
 
 
 
Här leker min träningskompis Lizette, med henne.
 
 
CRUELLA gör STORA framsteg. Hon hittade föremålen förut. Men tog dom aldrig i munnen.
Sen började hon bära in EN utvald mjuk sak, halvvägs.
 
Nu har hon börjat komma ända in och trycka upp sakerna i mitt ansikte.
I går hämtade hon in 3 föremål! Rekord!
HEJA CRUELLA!
 
 
 
 
IDAG fick dom varsitt spår.
 
Härliga HONUNG! Hon löste sin uppgift med bra tempo och stor noggrannhet.
 
CRUELLA spårade .med ett riktigt drag i linan. Fina markeringar och underbara Vinklar! Det har varit hennes stora svårighet. Men det går framåt.......

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad flitiga ni är Tinka!

2014-01-15 @ 20:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0