JAG LÄNGTAR.........

SKÅNEGÄNGET, VAR ÄR NI?

Jag längtar verkligen efter att träffa er, och komma igång och träna igen.

Idag lade jag spår till både HONUNG och CRUELLA.

Först HONUNG. Fick ett Appellspår på äng. Det blåste friskt idag och spåret hann bli 1 tim och 45 min. gammalt.
Med små snusaskar med skinka i, och däremellan vanliga spårpinnar. På slutet låg en kamptrasa i läder.
Oj, vad hon var ivrig. Härligt¨!
Hon sprang över första snusasken, men vilken näsa!
Så spårnoga och motiverad. Klockrena markeringar på resten, och stor glädje vid alla apporterna. Hon är underbar att spåra med.

CRUELLA tyckte det var svårt med motvinden. Men kämpade på bra. Jättefina markeringar. Men tappade motivationen på 2:a sträckan....... Men tog upp spåret i sista vinkeln och hade en bra motivation till slutet. Så det blev bra i alla fall.

Man får vara nöjd med hundarnas arbete i dag. Dom har ju vilat ganska länge nu.


Kommentarer
Postat av: Linda Åström

Vad roligt att det går bra. Låter så roligt med ert träningsgäng synd man är så långt bort hade gärna varit med 😊

2014-01-05 @ 09:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0