TANKAR OM AVEL.

Jag har haft den fantastiska förmånen som uppfödare att äga flera fina tikar. Jag fick starta min avel med en mycket stabil madam. HOVAGÅRDENS MELOU "MYRRA". Hon var en dotter till en av de starkaste tikar jag har känt  DAISY VON KARNSBERG  💖💖  
 
Hon var en riktig Alfa-tik. Omutlig flockledare på Hovagårdens kennel. Där jag började mitt Hovawart-intresse som "kennelflicka" och tolk (eftersom jag talar tyska sen barnsben).
 
Nästa tik importerades från forna Östtyskland, LARA VON DER EHRENPFORTE. Hon gav så många bruksarbetande avkommor att hon erövrade  SKK's Bruksavelspris! 
 
Nu har det hänt igen!  Jag har just skickat in ansökan till SKK. För LILLA X har också uppnått kraven för att erhålla detta fina pris, för sina avkommors prestationer.
 
TACK till alla våra duktiga Lintrolls-ägare som har gjort detta möjligt!
 

Kommentarer
Postat av: pia

Stort GRATTIS till Lintrollets kennel och Dig o Benny!

2014-12-09 @ 22:15:57
Postat av: Tina Wagnås

Hurra och Grattis ;)
Kram

2014-12-09 @ 22:21:00
Postat av: Anonym

Grattis till er båda det är ni och Lilla X värda. Hurra ☺🐕

2014-12-09 @ 23:13:50
Postat av: Annci L med Faxe

Stort GRATTIS till er. Kram

2014-12-10 @ 11:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0