HONUNG FÖRGYLLER VARJE DAG......

Men det är inte alltid vi uppskattar samma saker.......
 
Idag när vi kom till stallet. Så stod en glänsande blå bil utanför. I den satt en stor Golden hane som skällde.
Med blixtens hastighet skuttade HONUNG fram och pussade Goldenhanen på nosen, genom fönsterspringan på bilen. Jag tänkte inte mer på det........
 
Men efter en halvtimme kom bilägaren och frågade EMMA om hennes BANJO hade varit utanför tomten?
Stackars Banjo, han var ju helt oskyldig.
 
Nej, det är min HONUNG, sa jag. Bilägaren var inte glad åt grusiga tassavtryck på bilen.
 
HOPPSAN!
 
 
Hon ser ju så oskyldig ut, lilla Honung.
 
Sen var jag i stallet och jobbade med att putsa träns. Jag var rädd att hon skulle sno svampen, trasan eller käka upp sadelsåpan........ Så jag vaktade mina grejer.
 
Då kutar hon förbi med glädjeskutt. Hela munnen full av tagel och hästhår som hon sprider ut över den nysopade stallgången. JIPPIE!
 
Hon hade hittat sin "skatt" på gödselstacken, efter att Ylva ryckt manen på Ricky.
Vi har liksom inte riktigt samma humor, HONUNG och jag.
 
Men jag kan inte låta bli att le, åt alla hennes upptåg.
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0