HÄRLIGA HUNDAR!

Ja, jag gillar våra hundar helskarpt. Självklart även dom 3 som bor i Stockholm. Men dom här 2, som förgyller mina dagar med allehanda upptåg. Dom är till så stor glädje, jämnt.
 
Här är dom på ängen utanför Emma.
 
Där brukar jag lägga spår. Köra uppletande och promenera.
På promenaderna tuktar Cruella sin dotter. Hon brukar ta ett nacksving så hon hamnar på rygg och ser tar hon ett rejält grepp om halsen och ruskar i skinnet på Honung.
 
Hon blir arg som ett bi. Flyger upp och jagar ifatt mamma. Kastar sig över hennes nacke med blottade huggtänder och öppet gap. Men på något sätt hamnar Honung på rygg igen och får samma behandling som förut. Gammal är äldst.
 
När jag satt och åt frukost i godan ro i morse. Så kom HONUNG med ett vältuggat, slemmigt tuggben och ville idka byteshandel.
 
Jag ville INTE byta bort min macka till något så äckligt. Hon stirrade uppfodrande på mig. "Titta, vi har ju ögonkontakt".
Jag tittade ihärdigt bort. Då släpper hon benet i knät på mig. Sätter sig och glor...... Så vrider hon alldeles bedårande på sitt huvud, Med pepparkornsögonen stirrande på mig. "Älskar du inte mig?"
 
Jag KAN motstå, jag lovar.
Jag äter vidare........ Då får jag en foppatoffel upptryckt i ansiktet. "Den här då? Den är väl värd en macka i alla fall?"
 
Jag undrar vem som tränar vem, i vårt förhållande?
 
Till sist passade jag på att avmaska mina hundar strax efter frukost. 2 tabletter Milbemax och en bit skinka. Gav jag mig då?
 
Jag vet inte? Men jag gillar mina 2 kompanjoner starkt.
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0