KVÄLLSTRÄNING.

Nu har jag tränat hund och rastat hundar x 3.
 
Vad gjorde jag innan HONUNG fanns?
Jag bloggade och skrev. Det får jag nog minska på. Nu när jag har en träningsvillig hund.
EN?  Jag har förresten 2!
 
CRUELLA har vaknat ur sin törnrosa-sömn. Om det beror på att hon har blivit "Skåning"? Eller att hon har en egen liten flock att styra med. Det vet jag inte.
 
Men lusten till samarbete ökar för varje träningsomgång. Det är härligt att se.
 
Jag band upp henne, så hon fick se när jag lade ut hennes spår. Hon har ju fattat "nada" när jag lägger ett spår som hon inte ser. Så vi testar och ser om det kan lossna?
 
Hon fick vänta 30 - 40 min. Medan jag lade valpspår till HONUNG.
Jag bröt skogspinnar och testade om hon kunde markera dom. JODÅ! Inga problem. Jag testade också att ha lina på henne. För första gången. Men jag ska fortsätta i koppel ett tag till. Hon blev för yvig i spåret.
Men hon spårade som alltid mycket fint. HEJA HONUNG!
 
CRUELLAS spår? Ja, det blev ett fullt appellspår. Med fina markeringar på alla 3 pinnarna. MEN TIDEN!
Jag får ha mycket tålamod. Så löser hon spåret i sin takt.
Vi ska snart träna på Revinge. Då låter jag någon annan lägga spåret. Så får vi se om hon ökar tempot?
Jag är nöjd med kvällens arbete. Bättre sättande på "Crullis". Det får man vara nöjd med.
 
.

Kommentarer
Postat av: Lizette

Vi kanske ska göra lite motivations spår? Kan du något nu i veckan ?

Svar: Tack Lizette! Jag tror tiden blir knapp. Eftersom jag jobbar mycket och sticker till Stockholm på fredag :(
Ingrid Carlsson

2013-08-05 @ 23:48:39
Postat av: Tina

Härligt att ni kommit igång och peppar varann. Det är guld värt!

Tina

2013-08-06 @ 09:31:50
Postat av: Tina

Hej Heja hälsar även denna Tina som heter Wagnås :)

kram

2013-08-07 @ 17:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0