JAG FUNDERAR........

Varje dag kollar jag SKK´s HUNDDATA i väntan på FRISCOS HD-resultat.
Varje dag kollar jag mailen i väntan på hugade spekulanter till valparna.
 
Jag funderar ibland, till vilken nytta?
Varför testar jag alla valpar mentalt?
Varför MH - testas alla Lintroll?
Varför selekterar jag vår avel över huvud taget?
Varför ordnar jag träningsläger och ger goda råd på vägen till våra köpare av LINTROLL?
 
JO!  Därför att avelsarbete är så jäkla stimulerande, spännande och roligt!
Att se, vad blev det av den individen?  Hur beter sig  en valp, som utvecklas till en viss individ?
 
Genom åren blir jag allt mer faschinerad av avelsarbete.
 
DET VIKTIGASTE ÄR EN BRA TIK!
Hon behöver inte klara KORNING, eller höga Bruksresultat. Det är förstås en fördel om hon gör det också. Men framför allt ska hon vara stabil nog för att vara en bra mamma. Hon ska föda lätt, ta hand om sina barn och överföra ett lugn i lyan.'
 
Det ger en bra grund för valparna. Sen ska dom ha en stimulerande, men ej stressande miljö hos uppfödaren. Gärna med många besök av "lekmänniskor" i alla åldrar.
 
Efter 8 veckor tar valpköparna vid. Med goda råd på vägen, lyckas dom ofta nå förbluffande resultat med sina oslipade diamanter. Som dom oftast förvaltar på ett helt enastående sätt.
 
Jag vill passa på att TACKA alla våra duktiga valpköpare. Som gör ett fantrastiskt jobb med sina hundar.
Ni ska veta att det är NI som bygger en kennel.
Utan ert engagemang och era insatser skulle jag stå där, efter 8 veckor, med tom valplåda och en stor tomhet.
 
Men att få följa alla individer i med och motgång är det som gör att man orkar fortsätta år efter år.
LYCKA TILL ALLA "LINTROLL" MED ÅRETS HUNDJOBB!

Kommentarer
Postat av: Annci L med Faxe

Faxe skall röntgas på onsdag den 24 april.
Dom undrade om jag skulle röntga knäna också?

Svar: Åh, vad spännande! Knän brukar vi inte röntga, men armbågar. Det behövs inte. Men OM du vill utbilda honom till TJH / Patrullhund så krävs det.Lycka till! Jag håller tummarna.
Ingrid Carlsson

2013-04-16 @ 22:44:57
Postat av: Tina

Men Tinka! Frisco har ju A på höfter och fria armbågar!

GRATTIS!
Kram från Halmstad

2013-04-17 @ 08:05:12
Postat av: lena o jocke

FRISCO FRIRÖNTGAD! HURRA! OCH TACK FÖR EN FIN HUND!

2013-04-17 @ 16:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0