TRÖTT MEN JÄTTEGLAD!

Tack, till alla som var med i Eskilstuna och tränade hund hela Kristihimmelfärds-helgen!

TACK till våra superduktiga instruktörer: Ywonne Lind, Pia Nilsson, Anneli Hjelte, Ulla Ericsson, Lena Löfven och jag. Som verkligen engagerade sig, och grubblade över hundars utbildning och träning.
För att kunna ge alla deltagare så mycket idéer och tips, som möjligt.

När vi tittade på hundägarnas målsättning inför det år som har varit. Så hade de flesta uppnått sina mål, med råge. Det var glädjande.
Vi summerade det här lägret och höjde ribban ett steg, inför det kommande träningsåret. 

Med så ambitiösa lägerdeltagare som vi har. Så kommer det att gå jättebra, med den fortsatta träningen.
LYCKA TILL ALLA!

Deltagande hundar var: ARJA (Schäfer), MÅZART och ANDY (Tollare), Mytologins USCA, Elixies ZAPPA, Terahofs ATOMIC SWING och följande LINTROLL: LILLA X, ZINGO, ZODA, ÄLLIE, ÄLVA, ÖGONSTEN, BALOO, BASILIKA, CARL CARLSSON, CHARLIE CHAPLIN, CAJSA CAVAT, COUS COUS, DRUTTEN, DIMMA, DIS, ELI och ELO.

Jag hoppas jag inte har glömt någon. I så fall skyller jag på trötthet ikväll.
På lördagen tog vi paus i träningen efter lunch. För att fira KENNELNS 30 - ÅRS JUBILEUM!

Först utförde vi en test på alla hundar.
Hur dom klarade att sitta på ett rörligt underlag, gå över en prasslande pressenning, gå igenom en tät folksamling och upp o ner för läskiga trappor. Det klarade dom lysande, faktiskt.

Vi testade också en del gripande.
DET, såg man tydligt att jag måste avla för att förbättra. Kamplust i bitstockar, har dom. Men att snabbt plocka upp föremålen är svårare. 
Det var en mycket bra test, för mig som uppfödare. Där jag fick en tydlig fingervisning inför fortsättningen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen överraskade lägerdeltagarna mig. Verkligen!
Dom hade jobbat hårt för att ordna ett MT, med mig som HUND!


Här kommer jag tillbaka med kamptrasan för lek med "Husse", Fredrik Engström.
Man måste kunna bjuda på sig själv.

Sen kom Maggan och Anna från VÄSTHOF´S KENNEL med Lintrollets Zilver. 
Dom hade en tavla med sig. Med alla tikar, i rakt nedstigande led, från min allra första, till Västhof´s Porfyr.
Jag blev så rörd, så jag började tjuta. TACK! 

Därefter var det dax för Grillbuffén. Det var ett riktigt kalas, vill jag lova!

Då höll Micke Rudkrantz ett väldigt fint tal. Anneli Hjelte talade varmt om vårt avelsarbete. Jag uppskattade verkligen vad ni sa.

Sen fick jag en upplevelse-present av alla lägerdeltagarna. Det ska bli jättespännande att tänka till, vad jag vill göra av alla lockande förslag.

TACK TILL ALLA, som gjorde vårt JUBILEUM till en oförglömlig högtid.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth&Cajsa

Tack! alla för ett jättetrevligt läger.

2012-05-21 @ 08:04:14
Postat av: Tina

OJ Tinka!! Vilken helg du måste haft! Den verkar ju underbar. Jag blir nästan avundsjuk som inte var där!!



Tina Hymer&Cobra

2012-05-22 @ 07:29:24
Postat av: Lizette

Tack för ett super läger,och Tinka, du var verkligen underhållande som hund :)



Lizette/Baloo



2012-05-22 @ 15:11:47
Postat av: Ewa & Collin

Vad roligt ni verkar haft!!!

Underhållning på hög nivå av både två och fyrbenta.

Du är härlig du Tinka!

Kram

2012-05-23 @ 11:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0