MT......

I morgon ska jag gå upp tidigt. Jag ska döma MT (Korning) på Södertälje BK hela dagen.
Tänk, att det är så faschinerande att titta på hundars mentalitet.

Hur ska man bedöma det här beteendet? Vad gjorde hunden egentligen?

Det är alltid lika spännande att försöka lista ut vad man såg.
Tur att man är 2 domare som får diskutera ihop sig efteråt.
Det är inte så att man har sett olika saker. Vi tittar ju på samma hund.

Men man uppfattar ändå beteenderna på olika sätt.
Det är det mest stimulerande och utvecklande med jobbet. Att få diskutera hunden efteråt med kunniga kolleger.
Imorgon är det LORENTZ OGEBJER och jag. Han är en jätteduktig Mentaldomare.
Jag ser fram emot vårt samarbete.



Här dansar jag ihop med LILLA X. Vilka hundar får jag "dansa" med imorgon?

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0