DET ÄR GÖTT ATT LEVA, TRALLA-LALLA-LA!

Vissa dagar är helt enkelt bättre än andra.
Denna dag började med frukost vid havet. Benny och jag packade ryggsäcken och tog BARA Lilla X med oss.
Det är lyx att få ta BARA en hund med sig. Vi åkte till Sandemar, en underbar plats på jorden.
Xi badade, vi solade och vadade i viken.
På hemvägen kom en hel flock med nyfikna ungkalvar. Dom ville absolut hälsa på "Xi". Vi skyndade i förväg.
Dom följde efter........

Vi mötte andra människor som trodde att jag kommit för att hämta flocken. "Nä jag försöker springa ifrån den", svarade jag. "Xi" och jag kom undan, över ett färist. Då råmade kalvarna besviket.


ÄTTIKA, LILLA X, CRUELLA DE VIL och ÄVENTYR.

En härlig bild på våra hundar, fotad av Lena Sjöblom.

Det är så roligt att leva med LILLA X och hennes "barn" och "barnbarn".
Dom är så fantastiska!

Idag har hennes dotter ÄLLIE tagit silver i DM för Patrullhundar. Det kanske leder till deltagande i SM??????

En annan dotter CELINE DION har deltait i Lag-DM i Brukslydnad i Karlskoga. LAGET TOG GULD!!!!!!

Dessutom har ett barnbarn, ÄTTIKAS son:  ALLTID REDO deltagit på SBK Utställning i Skurup.

Han fick Excellent, CK, blev Bäst i Rasen och BIS 2:a!!!!!!

VILKEN HÄRLIG DAG!

Som om inte det vore nog. Så har jag förmånen att varje dag få leka med hennes "barnbarn" i F-kullen.
Som uppfödare har man valparna under den allra bästa tiden, fram till 8 veckors ålder.
Därefter blir ju varje valp mer krävande och behöver enskild stimulans i sitt nya hem.
Det är juvligt att vara uppfödare! Vissa dagar, mer än andra.

TACK, för det enorma jobb, ni alla gör med era "Lintroll"!  Efter att vi som uppfödare har försökt att ge dom en så bra start som vi kan.

Det är NI som gör DIAMANTER av gråsten.

.

Kommentarer
Postat av: Ewa & Collin

Stort grattis alla inblandade och deras framgångar!

2012-05-28 @ 17:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0