PÅSKRIS I SKOGEN!

Jag vet inte vem som smyckar vår skog. Men roligt är det!
Igår, på den vanliga morgonpromenaden, så vittrade CRUELLA upp i luften....
och DÄR VAR DET! Ett stort, smyckat påskris. Mitt i ingenstans.
Där hade någon prytt en stor buske med fjädrar och kycklingar.

Helt underbart. Idag tog jag med mig Annika, Äventyr och Lilla X och kameran.
Jag skulle hitta dit igen och fota.

Vi gick och vi gick. Jag trodde vi var alldeles vilse.
Men så plötsligt lyste dom glada påskfjädrarna emot oss.
Jag försökte fota lite. Men det blir aldrig som man tänkt sig.


Lilla X och Äventyr (dyngsura, efter bad i något kärr) vid PÅSKRISET!


Annika och hundarna.


Men tänk, att någon har hängt upp en sån här söt liten kyckling i skogen......



och klätt hela busken med fjädrar!

TACK DU OKÄNDA, som sprider sådan glädje!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0