HUNDAR, HUNDAR!

Ja, här hemma är det alltid fullt med hundar,  och därmed alla hundars upptåg också.
Dagens bravader:

Efter MH:t i lördags så har CRUELLA fått för sig att DUNDERKLUMPEN är hennes bitleksak.
Tänk, hur fort det har gått. Han kom hit som en ganska stöddig unghanne.

Nu ligger han på marken. Medan "elaka" Cruella biter och sliter i honom. Hon verkligen sliter och ruskar i hans vackra krage. Hoppar jämfota på honom och fintar honom blixtsnabbt. Försöker han komma upp, så lyckas hon genast slå ner honom igen.
I helgen har han verkligen uppskattat hennes lek. Men idag tror jag han fick nog av "terroristen".

Han var dyngsur = bad i ån (försökte han komma härifrån?). Sen satt han uppe på vårt utebord. Medan hon dansade runt honom med ståndskall.

Nu låter jag ju ingen hund mobba någon annan här på gården. Så han fick komma in och torka.
Men han har ett helt annat sätt mot de andra hundarna nu.

Senare fick dom komma ut igen och leka. Dom var på framsidan, eftersom CRUELLA kan krypa ut igenom fårstängslet.

2 unga Rottweiler lekte på baksidan. Dom brukar leka i blåleran vid åkanten.......

Så, blev CRUELLA alldeles upprörd. Kastade sig på grinden och skällde ihärdigt. Kommer det någon? Men jag såg ingen bil.......
Nej då, det var två Rottweilers på fel sida om staketet. UPS!
Dom hade hittat ett hål, som vi har lagat nu.
Men tur att CRUELLA svallrade!

In med Hoffarna i en rastgård. Rottisarna i den andra. Skönt! Alla på rätt plats.

Trodde jag. CRUELLA fixade förstås vredet på grinden. Släppte ihop 4 unga hundar på en gång.

OBS! Jag hade inte planerat att låta två 1-åriga ungtuppar träffas. Men nu stod DUNDERKLUMPEN och ROFFE och nosade vänligt, lite spänt, på varandra.

Då kommer den delikata frågan:
"Kommer dom att tända snett, om jag går ut till dom?"

Min strategi är att säga: "Sådärja grabbar, nu är ni snälla". Kanske en dum förhoppning?
Men det gick hem, den här gången också.

Det vore roligt om dom kunde leka ihop. Men skador vill jag inte ha. Vi får se hur jag ska göra.
Men det här gick ju bra. Tack CRUELLA, som fixade det här hundmötet.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag skulle det komma en 1-årig tik av en ovanlig ras på besök:



perro de agua espanol

Precis så här såg hon ut. = Jättesöt!
Men mentalt var hon så hemskt osäker, rädd och kunde inte komma fram till sin matte, när hon ropade.

Jag har haft den här typen av hund förut. "Lagotto"
Antingen ligger det i rastypen, eller hos mig.
Jag vet inte?

Men jag går inte ihop med dessa hundar. Dom ser så ulliga och söta ut.

Men dom biter mig, morrar åt mina vänner och gör riktiga utfall, om någon försöker komma nära. Vilket jag måste, om jag ska ta hand om dom.
Samtidigt som dom gömmer sig, och försöker rymma härifrån.
Nej, det är alldeles för stort ansvar att ta hand om en hund som bara vill bort.

Det var dagens bravader. Nej, lugnt och tråkigt är det aldrig här.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0