DET NÄRMAR SIG..........




I går kom ÄTTIKA, på kvällen, för att visa upp sig.
Vilken fin mage hon börjar få. Nu syns det verkligen att hon väntar valpar.

Sen tog vi en promenad i skymningen. Linda, Nathalie och jag med Xi, Tikka och Tyre.
Det var en så härlig vårkväll.

Plötsligt stod en bordecollie-liknande hund framför oss. En husse, med en liknande hund som han höll i halsbandet, skymtade framåt vägen.

Jag hade LILLA X och ÄVENTYR i koppel. När den där hanhunden kom, på stela ben. Luktade på hundarna och anföll ÄVENTYR. Det blev ett riktigt råkurr. Själv kunde jag inte göra så mycket, eftersom jag försökte dra undan mina hundar från hans käftar. 

Jag blir så JÄKLA förbannad på dålig hundhållning. Om man inte kan kalla på sin hund, så FÅR den inte vara lös!
Nu löste det hela sig utmärkt. När NATHALIE ingrep resolut. Tog tag i den svart/vita och kastade iväg hunden mot hussen. HEJA NATHALIE!

Tack för hjälpen. Du såg direkt vad som måste göras. Hussen sa bara: jag trodde det var Ättika som kom.
x 3, eller VADÅ?

MORRRRR!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0