NÄRKONTAKT!


Här är ZINGO och ÅH SÅ ENSAM i närkontakt.
Men det här inlägget handlar om en helt annan närkontakt:
 
MED RÅDJUR!
ZINGO ska inte hoppa, studsa, leka, eftersom han har ont i ryggen. Men vad gör man om rådjuret söker upp ZINGO på hans egn tomt?

Läs LENAS underbara berättelse om händelsen (jag kan berätta att rådjuret kom oskadd därifrån):

Det blir aldrig tråkigt med en hoffe:-) Det kom in en kid (halvstor sådan) på vår tomt förra veckan.. vilken cirkus.. tur att man inte hade en 8 v valp hemma! Zingo jagade och kiden var på väg över staketet, den lyckades inte utan ramlade ner på vår sida staket, men Zingo var redan över på andra sidan. Tillbaka igen och fortsatte jaga den stackars lilla kiden, som då trasslade in sig i våra buskar. Zingo stötte på den med nosen, men bet inte… (trodde nästan att han skulle det), staket tog i a f slut och kiden irrade sig ut. Där den tog sig ut är vårt staket slut med det ligger en upplindad stålvajer (som vi ska ta bort men det har inte blivit av), och i den trasslade Zingo in sig i, så när kiden kom ut och kunde fly över grannes tomt tog det tvärstopp för ZIngo som hade hela vajern runt magen. Under hela den här cirkusen, skrek jag och gormade som en galning, kastade en sekatör (den var det jag hade i handen), i ryggen på Zingo, men han reagerade inte ens… Nåväl när allt var klart och Zingo låg ihop trasslad med stålvajern och jag bara skrek åt honom att ligga kvar. Stod grannen med två små barn och deras främmande med små barn som förstenade…. Jag hann tänka, är det nu man bli anmäld för djurmisshandel? Men det var lugnt, det är en norrlänning som bor där så han sa bara att det här var ju mer underhållning än att gå till Skansen.. Ni kan ju gissa vem som gick hukad med nacken efter det och hade ont? Det är ju INGA hopp och tvärstopp som Zingo får hålla på med….

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0