BLIXTRA PÅ BESÖK.

CRUELLA och BLIXTRA vid den gamla trappan i skogen.
 
Idag kom TINA WAGNÅS och BLIXTRA och hälsade på. Vi tog ryggsäcken och gick runt Tyresö-Flaten.
En härlig promenad upp och ner i bergen. Jag halkade på en hal bro och föll pladask som en sköldpadda på rygg. Jag kände mig inte direkt smidig, där jag låg och sprattlade med benen i luften.
 
Men jag slog mig inte. Så vi kunde klättra vidare, till den gamla ruinen i skogen.
 
Där finns den här vackra brunnen.
 
Sen kom vi upp på berget. Högt över sjön. Där njöt vi av matsäcken, kaffe och kanelbulle.
Åh, vad det smakar gott i skogen!
 
BLIXTRA och CRUELLA.

Sen kom vi ner till Nyfors. Jag har aldrig sett så mycket vatten där. Det var härlig fart på vattnet och forsen brusade högt.
 
CRUELLA och BLIXTRA poserar.
 
Här letar vi efter en boll som guppade i vattnet.
 
 
Huvudstudie av CRUELLA på kvarnstenen.
 
Tack TINA, för en underbar utflykt idag, en härlig matsäck, trevligt sällskap och alla vackra kort!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0