TRÄNING.

Idag har jag varit hos Lena med ALLTID REDO,  för att ge lite tränings-tips och -idéer.
Han var så duktig!
 
Han har förstått alla kommandon. Det behövdes bara lite fart och förväntan. Han hämtar apporten, UTAN TUGG! Han går före, men behöver lite mer motivation. Det är så roligt att hjälpa en förare där alla kommando-ord redan är inlärda. Det här känns kul!
 
Han är ju redan Godk. Akl. Nu ska vi försöka få upp honom 1 eller 2 klasser. Lena och jag ska hjälpas åt.
Det första delmålet,  är godk. Lägre.
 
Är det något mer "Lintroll" som hänger med på samma delmål?
Många är ju redan mycket högre i klasserna. Men om det är någon som antar utmaningen........?
 
Häng på!
Jag är glad över att få träna hund, fastän mina är kvar i Stockholm.
 
-------------------------------------------------------------------------
Så till något helt annat:

JAG HAR FÅTT EN FÄSTING! Det är äckligt! Han hade bitit sig fast i mitt knäveck!
 
Nu måste jag hålla koll, så att inga följdsjukdomar kommer.
ÄCKLIGA KRYP!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lizette

Hej Tinka! Jag hänger gärna på men det beror lite på vilka dagar ni hade tänkt er.

Lizette

Svar: Vad kul! Du är hjärtligt välkommen. Kan du på dagtid någon gång?
Ingrid Carlsson

2012-07-05 @ 22:50:41
Postat av: Anonym

Jag jobbar till 2 på vardagarna så det kan ju bli lite svårt, i så fall får det bli lite senare på eftermiddagen vid 4-5 tiden. Sen har jag tjh träningen på söndagar men jag e ledig på lördagarna och då kan jag hela dagarna :)

2012-07-09 @ 20:54:45
Postat av: Lizette

Glömde att denna lördagen kan jag inte men på söndagen kan jag :)

2012-07-09 @ 20:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0