TRÄNING MED ELI.

Idag kom MICKE och ELI för att hälsa på.
Så gick vi ut och tränade litegrann.

Jag hade redan förberett ett spår till Cruella. ca 150 m med 2 föremål och en vinkel.
Den här gången hafde jag lagt det 45 min. tidigare, utan att hon fick se på.

Det går långsamt. Men det går framåt med CRUELLA.
Hon var lite ofokuserad i starten.........

Men sen hittade hon spännande lukter i gräset. Hon löste spåret med stor noggrannhet och LUST!
Hon är mycket duktig på att följa spårkärnan.
Jag blir alltid så glad när CRUELLA gör framsteg.


CRUELLA.

Sen var det dax att träna med ELI. Duktig valp!
Han fick två enkla spår. Men idag körde vi med synintryck. Han står på bakbenen och skriker,
för att husse lämnar honom.

Så arbetet med ELI är mest at få honom i rätt tempramentsläge inför spåruppgiften.
Det är lättare när dom har fattat galoppen, så dom slipper titta på.

Nästa spår gick jag ut. Eftersom han är hussetokig. Han skrek efter mig också.
Men gick inte upp i varv lika mycket.
Med stort tålamod så löste han det spåret JÄTTEBRA!
Snart får vi jackpott. Det vet jag.
Sen fixade han även budföring galant.


HEJA ELI!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0