VAD GJORDE ÄVENTYR?

Jag tog först tikarna på en sväng. Men "Xi" fick köldkramp i tassarna. Så det blev en kort promenad i -11 grader.
Jag vet att det är kallare överallt i Sverige. Men för oss är kylan lite ovan, än så länge.
Xi höglöper, så hon vill bara träffa pojkar. Just nu har vi 3 löptikar omkring oss.
Så Äventyr är lite"upp i gasen",  kan man säga.

Så var det dax för hans morgonpromenad. Vi tog sparken, för dom har inte sandat än.
HUJ, vad det gick.
Det är så roligt med spark, när det glider bra.
Vi kom hem till GUNILLA, min promenadkompis.
Hon har "HINDRA" en schäfertik på snart 10 år. Hundarna fick vänta utomhus ett slag.
När vi skulle ta in dom, var ÄVENTYR som bortblåst!

Han brukar troget vänta vid min cykel. Han har aldrig lämnat gården.
Men nu var han borta!

Jag ropade, visslade, spårade och frågade grannarna.
Jodå, en förvirrad, svart hund hade han sett.

Jag antog att han hade återvänt till hemmets dörr. För att vänta på någon villig dam?
Så jag skulle just sparka tillbaka hemåt, för att leta efter honom.

NÄR JAG MÖTER ÄVENTYR! Som ett lokomotiv, med is i skägget, full fart tillbaka till matte.

TJOHO!
Var hade han varit? Vad hade han gjort?
Det får jag aldrig veta.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0