CRUELLA......

Igår spårade vi igen. Det gick faktiskt över förväntan. Vi är förstås kvar i valpspåret. Koppel och halsband.
Men hon har börjat tända (om man nu kan säga TÄNDA om CRUELLAS glädje?), men lite intresserad är hon i alla fall.

Det är stort för att vara henne.
Att hon fullföljer spåret noggrannt och med intresse!

Hon har ju liksom lite andra intressen än jag vill att hon ska ha.

CRUELLAS 10 i topp-lista:

1. Hänga ÄVENTYR i skägget.
2. Hänga LILLA X i halskragen.
3. Jaga katter.
4. Jaga småfåglar.
5. Springa över stackars HINDRA.  En 10-årig Schäfertik. Som helst vill att jag lämnar Cruella hemma på promenaderna. Så hon och Äventyr får leka ifred.

6. Klättra i träd på jakt efter katter.
7. Springa i skogen.
8. Öppna grindar och dörrar.
9. Krypa ut igenom fårstängselet.
10. Skälla, så att jag öppnar de dörrar hon inte fixar själv.

Ja, hon är rolig den hunden.

Men lydnad. Fot, hit och kontakt. Har vi bara nosat på än. Tänk att det ska ta 2 år att lära henne, det jag tycker att en 12 veckors valp ska klara?
Har jag för stora krav?

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja du! Ibland kan man bli gråhårig på att vovvarna har en helt annan prioriteringslista än vad vi har. Då undrar man "Hur blev det så här?"!!



Tina Hymer&Cobra

2012-02-17 @ 13:25:26
URL: http://www.123minsida.se/roskildegatan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0