ATT LEVA MED DIS.

 
DIS är en fräck dam. Med bestämda åsikter. Hennes husse BENNY DÖLEN skickade ett mail till mig. Som berättar lite om hur hon är. Tack för att jag får lägga ut det här i Bloggen:
 
 
LINTROLLETS DIS,   E: P-H Sönn Aicko   U: Lintrollets Ällie.

Hej Tinka!

 

Hoppas allt är bra med dig, familj, hundar och hästar.

Dizzi har ju en hel del åsikter. En del av dessa är viktigare än andra.

 

Jag höll på att stojja med Zoda och Dizzi ville vara med.

Jag hamnar stående över Dizzi så hon hamnar liksom mellan benen på mig.

Det tolkade hon direkt som rent översitteri och blev skitsur. ”Husse behövde inte alls dominera mig där.”

 

Jag tar ett par steg bort då och hon gör det samma. Hon går nämligen längst bort i hörnet i vardagsrummet och sätter sig där.

Jag går bort till soffan och tänkte sätta mig där. Jag ser hur hon följer mig med blicken men utan att vända på huvudet.

 

Sedan sitter hon där och liksom blänger på mig.  Helt övertygad om att hon då bara sitter där och tänker ”Be om ursäkt!”.

Trams, hon får komma till mig om hon vill något. Och så gör hon det. Visst, hon får lite klapp på bringan och under hakan.

 

Hon vänder då mot Zoda och utmanar henne rejält och jag kände att jag behövde lägga ner henne.

Så visst gjorde jag det.

 

Sedan spenderade Dizzi kvällen med att be om ursäkt till mig istället.

Sussie som såg på hela tiden tackade för showen.

 

Det är fasen rätt kul med två hoffar. Det händer så mycket mer J

Ibland hänger man inte alltid med själv. Men jag kommer aldrig glömma hur Dizzi sätter sig i ett hörn och kräver att man kommer och ber om ursäkt.

 

Både Sussie och jag tänkte samma sak efteråt:

Vad fort det vänder ibland…

 

Ha det gott, och hoppas ni får en God Jul och Gott Nytt År.

 

Mvh Benny, Sussie och Vovvarna.

------------------------------------------------------------------------------

 

Det är tur att du har så mycket humor Benny. Hälsa Sussie.

DIS på Gotland sommaren 2012.

 

.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0