TOKIGA GAMMELHUNDAR!

Jag gick ut för att fota våra "gammelhundar" som lekte på baksidan. Om nu någon undrar varför era "Lintroll" är så livliga och tokiga. Kan ni ju studera deras mor / mormor, LILLA X och hennes bror, XO.
Dom fyller 10 år i år. Det kan man inte tro.

På vägen dit mötte jag ÄLLIE, snart 7 år. CRUELLA DE VIL, 2,5 år och en Rottweiler, 10 månader.
Dom här ser ut som pensionärsklubben. Istället för dom som jag fotar lite senare.


ÄLLIE och CRUELLA.


Rottweilern "Roffe", ÄLLIE och CRUELLA. Man kan skylla på att det var varmt idag. ÄNTLIGEN!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

På baksidan var XO och LILLA X.


Det var så varmt att XO förstås hade badat i ån.






TJI FICK DU, Tinka!


Jag har satt mig ner för att få lite kort. "Xi " skäller ut mig, för att jag inte leker.


Dom är inte tokiga, nehej då.


"JIPPIE, jag snodde bollen!"


"Jag har den."


"Jag har den! Kom o ta mig då!"


XO funderar på att sno bollen......


Nej, jag tror jag väljer en annan strategi..........


XO är en riktig gentleman. Han angriper en pinne, istället för syrran.



Hon är fruktansvärt retsam. "Se vad jag har, se vad jag har."



"SE MIG!  SE MIG!"



"Jag vill INTE!"


"Du ra Tinka. Kom o ta mig!"


Snacka om glimten i ögat.

Nu vet ni varför era Lintroll är som dom är.


Xi hoppade också i ån, innan hon kunde posera på bordet.
Visst är dom fina syskonen X?



CRUELLA var alldeles galen när "pensionärerna" lekte. Här bestämmer ju HON!
Hon höll på att flyga över staketet för att läxa upp gamlingarna.




Jäklar, vad sur hon var, för att hon inte fick vara med och bestämma.
Bestämma, är hennes bästa gren.

.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Underbara hundar! Kan man bli annat än glad?!

2012-04-28 @ 21:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0