ZIRI GODKÄND HÖGRE KLASS SPÅR!

20110925 Tävlade LINTROLLETS ZIRI i Högre klass spår på TYRESÖ BK.
Jag lägger det här under Tinkas tankar, för jag fick ett så fint mail ifrån husse: STAFFAN BRYNGELSSON. (se längre ner på sidan).
Flera gånger har ekipaget gjort bra resultat i HÖGRE KLASS. Igår blev dom godkända igen!
Men husse har tröttnat på att inte bli uppflyttad till Elitklass, att inte komma vidare, och lägger nu tydligen ner tävlandet i dessa klasser.
Dom ska ägna sig åt DRAG i framtiden. Något som både hund och förare älskar.
Javisst, ska man jobba med det man tycker är riktigt roligt.
LYCKA TILL MED SATSNINGEN PÅ DRAGET, STAFFAN!

Mailet från Staffan:

Hej Tinka!

Som du vet tävlade vi idag på Tyresö, och jag tror det var sista spårtävlingen för Ziri. Hon är alldeles för ojämn i lydnaden för att jag ska kunna hoppas på en uppflyttning.

 

Men det var en njutning att få avsluta hennes spårtävlande med 10-10 i spåret. Hon tillbringade 27 sekunder i rutan, skenade direkt iväg ut på spåret. Jag fick hålla tillbaka henne. Hon plockade varenda pinne klockrent och vi gick runt på 18 minuter.

 

Uppletandet nollade vi, hon var alldeles för tveksam. Hittade visserligen två saker men var alldeles för passiv.

 

På lydnaden är ju alltid fritt följ ett problem, fick en 5:a av båda domarna. Både framåtsändande och kryp nollade vi (hon reser sig alltid på krypet på tävling!). Men resten var hon riktigt duktig på: Inkallande 8-9, Skall 8-7,5, Tungen 8,5-9,5, Hopp 10-9,5 och 10-10 på platsliggning.

 

Nej, tacka vet jag drag, då slipper man fritt följ och kryp… Första barmarkstävlingarna är 1-2 oktober i Falun och Borlänge. Sen är det barmarks-SM 21-22 oktober i Nybro.

 

Lycka till med nya valparna.

 

Hälsningar

Staffan
------------------------------------------------------------------------------------

     
Här är ZIRI i sitt rätta element: SNÖ!

Jag tycker du avgår med flaggan i topp. Godkänd i Högre klass spår och 3:e pris i LKL 3.
Det kallar jag en lyckad karriär.
GRATTIS!


Kommentarer
Postat av: Lena

Vi håller med, ha de så jäkla roligt ute på draget. Där kan ni gå långt!



kram

Lena, Jesper o Zingo

2011-09-27 @ 10:55:12
Postat av: Pia

Heja, Staffan o Ziri! Det är drag i er. :-)

2011-09-27 @ 23:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0