ETT KORT LIV.

Det är jättesorgligt. Men idag ska BINGO avlivas. Han har haft ont ungefär sedan 1 års ålder.
Han har undersökts och kollats...... Jättemånga gånger.
Nu har det konstaterats att han har en fraktur på en kota i länd-ryggen.
Hur han har fått den, är det ingen som vet. Men han har förstås lekt hårt med sin "storebror" ÖVERSTE. Som lever i samma familj. Bingo var den alltid glada, superspeediga Hoffen som simmade, tumlade runt och levde fullt ut.

Men han har haft ont, skrikit och haltat, till och från. Vänster sida har inte heller byggt upp muskulatur.
Så idag ska han få somna in. Jag är med er i er sorg, familjen EKMAN. Men inga ord kan lätta ert svåra beslut.


Han skulle ha blivit 3 år den 21 oktober.

Visst är livet bra underligt.
Idag kommer ÄTTIKA att valpa, samtidigt som BINGO lämnar oss.
Livet är fullt av sorg och glädje i en salig blandning.

Förlåt om jag har uttryckt mig klumpigt, eller sårat någon. Det var bara mina tankar som dök upp, huller om buller. Men jag känner verkligen med er, i ert tunga beslut.

VARMA TRÖSTKRAMAR FRÅN TINKA.

Kommentarer
Postat av: Lena m Zingo

Åhh, så tragiskt. Men man får försöka tänka på lilla Bingo bästa...

Jag tänker på er!

Från en ledsen "farmor"

2011-09-20 @ 14:25:12
Postat av: Ulla & Ällie

Sååå tråkigt. Tänker på er i er stora sorg.

Kramar från oss

2011-09-20 @ 14:45:44
Postat av: Blixtra & Tina

Så tungt och sorgligt! Vi sänder styrka och många kramar. Tina & Blixtra

2011-09-20 @ 15:20:44
Postat av: Ewa

Tänker på er.... men Bingo får det fint där han hamnar... Kram Ewa och Maurice som lever med en autoimmun sjukdom...

2011-09-20 @ 16:09:05
Postat av: Jessica och Celine

Åh fy, kan inte ens föreställa mig hur ni har det just nu! Beklagar verkligen det som hänt och tänker på er i er sorg.

2011-09-20 @ 19:11:52
Postat av: Bodil Åslund

Usch vad tråkigt. Men man får försöka vara stark som hundägare och tänka på vad som är bäst för hunden. Är alldeles säker på att han lämnar en massa fina minnen efter sig.

2011-09-21 @ 10:28:51
URL: http://www.elliegarden.se
Postat av: Mats och Åsa

Tack för ert stöd. Visst är det så att vi ska tänka på hundens bästa. Trots "bara" dryga två och ett halv år lämnar han ett enormt stort tomrum men även ett enormt minne hos oss.

2011-09-22 @ 08:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0