MINA VALPAR.

Ja för mig är "LINTROLLEN"  valpar hela livet.
Så när jag träffar "gamla" hundar från vår kennel. Så har jag valpträff.
Bara så vi reder ut begreppen.

I går fick jag träffa DAGG, ZINGO och ÖKENBLOMMA.

Först kom DAGG, som kallas "Dundra".
Det är ett passande namn.
Hon dundrade in i köket, träffade mig och kissade på sig av ren lycka. Hon är en underbar hund.
En mycket lovande, blond valp med bra pigment. Ganska mörk i färgen, men hon har uppljusningar.
Rak och fin i benen. Massor med päls och ganska kraftig benstomme.
Framför allt hennes sätt, tar mig med storm.
Tack Sandra för att jag fick träffa din fina vovve.

Sen hämtade jag ZINGO för att vi skulle testa om det var rätt dag för ÖKENBLOMMA "Java" för parning.
Dom gillade varann skarpt. Men det blev ingen parning. Så jag fick låna hem Java för att testa idag istället.
Ni håller väl tummarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0