CRUELLA, CRUELLA.....

Ja, hon hittar på mycket skoj den hunden.
Hon är ju blixtsnabb på att öppna grinden, om någon glömmer att haka på kedjan.
Efter maten fick hon va ute på tomten.
"Husse, du måste kolla kedjan. Det är DIN hund!"

Tycker ni tonen låter lite vass?
Men jag kan få slippa vara hundvakt NÅGON GÅNG.
Han gick inte ut och kollade.
Vi tittade ut genom fönsteret. Grinden var stängd.

Allt lugnt.
Tar en fika framför TV´n.
Ska byta hundar. Ingen Cruella på tomten!!!!!!!

Hon måste ha smitit ut och stängt grinden efter sig?
Jag tror nog att blåsten hjälpte henne.
Jag hittar henne på utsidan av en stängd grind.
Allt är mörkt......

Jag ser att hon har, som ett stelt revben i munnen....
Mycket gott som tinar fram nu.

Jag tar tag i det, jag tror är ett ben. Hon ger mig snällt, det som visar sig vara en STENDÖD, STOR, STEL RÅTTA!

Jag är inte känslig av mig. Men det här blir liksom för mycket.
IIIIIIH!  Kastar iväg liket.
Låter hunden vara kvar UTANFÖR grinden.
Hämtar Husse, ficklampa och en bajspåse (bra att ha, till ALLT ÄCKLIGT).
Gemensamt letar vi där i mörkeret efter "liket".

Råttan är borta.
Vi måste ta hjälp av Cruellas fantastiska näsa för att hitta den.
Plötsligt har hon den i munnen igen. Stolt över sitt fynd.
Så får vi åter en fin present av vår älskade hund.
Den tar jag med påsens hjälp och förpassar till soptunnan.

Tack CRUELLA, för alla roliga lekar du hittar på.

Kommentarer
Postat av: Eva

Men usch vad äckligt med den upphittade råttan! Haha

2011-03-24 @ 09:20:56
URL: http://www.terahof.se
Postat av: Jessica och Celine

Usch, va äckliga dom är ibland men jag kan riktigt se hur hon triumferar två gånger (!) över sitt fina fynd. Ja, suveräna näsor har dom allt! Celine var väldigt envis på ett kuvert jag hade fått från en klient. Efter en stund ramla polletten ner och nästa gång vi tränade frågade jag en av mina tränarkompisar på klubben om hon hjälpt klienten med att fylla i handlingarna som låg i kuvertet (jag visste att de kände varandra väl). Ja, svarade hon, hur visste du det? På hunden, svarade jag.

2011-03-24 @ 10:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0