IDAG ÄR JAG INTE LIKA KÄR I LILLA X......

För hon har bitit sönder min NYA Digitalkamera.  Fy "Xi"!
Först trodde jag förstås att det var vår unga hund, CRUELLA. Som ÄNTLIGEN hade börjat bli busig.
Ett gott tecken för en ung Hoffe.

Dom gör satyg, det får man räkna med.

Men en snart 9 årig, klok, Hoffedam. GÖR INGET BUS!

Först hittade jag ett ganska slitet kamerafodral. "Inte mitt", tänkte jag.
Sen trampade jag på något hårt som låg UNDER hundfilten.
Jag brydde mig inte.

Lite senare trampade jag ingen på det hårda. Då tittade jag efter vad det var,  som låg "nergrävt" under filten.
JÄKLAR!  MIN KAMERA!

Det gick upp för mig att det var Xi som var boven. När jag såg henne sno ett litet salladshuvud från bordet.
Rakt framför ögonen på mig. Så stal hon från vårt matbord!

Hoffarna upphör aldrig att förvåna en. Jämt ska man vara alert och vänta sig det värsta.
Dessutom ska man vara utrustad med en stor portion humor
Då klarar man livet som hoffeägare ganska ok.

Men idag har jag svårt att se humorn i det hela.
JÄKLA XI!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth&Cajsa

Nu förstår jag var Cajsa har ärvt sina talanger från.

2011-06-15 @ 13:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0