SEMESTER!!!!!!!!

Underbara dagar som ska fyllas med mycket äventyr och upplevelser.
Idag har jag gjort det vanliga, mockat stall och pussat på föl osv.

Sen klippte jag gräsmattan, så jag blev riktigt svettig. Då cyklade jag med ÄVENTYR till sjön. Så tog vi en lång uppfriskande simtur tillsammans.

När Linda kom från jobbet så drack vi te och gjorde en kycklingsallad (picnic) tillsammans. Vi skulle åka på parningsresa. Vi hade stämt träff med ZAPPAS matte YVONNE i Nyköping. Tack för att du tog dig tid att åka halva vägen.
Parningen gick riktigt bra. Läs mer under NYHETER.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter det hade vi bestämt att titta in på HÖÖKS. Jag köpte Hästsalva, som alltid går åt.

Sen var det dax för UTFLYKT.
Jag har alltid velat åka till STENDÖRRENS NATURRESERVAT. Man ser ju skylten vid E4:an. Men åker alltid förbi.
Nu gjorde vi slag i saken.

Det var värt omvägen. Underbar skärgårdsnatur. Med röda släta hällar, varmt hav och vackra vyer.
Vi hade med oss både ÄTTIKA och INDRA (den lilla rymmarhunden). ÄVENTYR hade vi lämnat hos Peter, för att inte plåga honom med en löptik.



Vi vandrade över gångbroar och över en HÄNGBRO!


ÄTTIKA poserar i Skärgården.


Sen tog vi fram matsäcken. Hundarna tittar förväntansfullt på.


Kycklingsalladen var god. Eller hur Linda?


Bättre utsikt kan man inte få till middagen.




VACKERT!


Lilla INDRA. En riktig argbigga ibland. Henne har alla Hoffar respekt för.


Här ser "Tikka" så nöjd ut.


Linda försöker backa ur bild. Det går inte så bra, hi, hi.





Efter middagen åkte vi vidare till NYNÄS SLOTT.
Allt var stängt. Men vi var mycket nöjda med att hitta alla dom här festliga djuren:


En gris.


Kor.


Här ligger en ko och vilar.


Häst.

Alla var konstgjorda! Visst är dom naturtrogna? Det är en lekplats för barn.
Helt fantastiskt välgjorda.

Slottet var mycket vacket och i Orangeriet finns ett Café.
Så avrundades den 1:a semesterdagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0