VAD HÄNDER HÄR HEMMA?

Ja, äntligen börjar livet återgå till normala rutiner.
Valparna har flyttat. Vi får glada rapporter från D-kullen.
Folk brukar fråga mig:

"Hur går det?" "Hur är det, med de senaste valparna?"
Jag brukar svara: Det vet vi om 3 år.
Jag tycker det tar ca 3 år att utvädera en valpkull.
Då har man hunnit röntga, MH,a och en del resultat har trillat in. De värsta hormon-svängningarna har lagt sig till ro. DÅ vet man hur det gick med D-kullen.

Men här hemma njuter jag av att få lite mer tid för våra egna hundar: "Tyre", "Xi" och "Cruella".
Xi är vildast av alla. Idag snodde hon en morot ur hästarnas matskål i stallet.
Sen satt hon högst upp på snöhögen och lockade sina barn i fällan.......

Dom kunde förstås inte låta bli. Att försöka sno åt sig moroten.
Då åkte Äventyr på "dängel" av "morsan".

Han har det inte lätt med sina "fruntimmer" på gården.
Äntligen är alla löp över för den här gången.
Men tikarna tuktar Tyre ändå.

Cruella hänger sig fast i hans halsskinn, tills han piper ynkligt.
Inte lätt att vara Karlakarl på den här gården.

När han äntligen slipper Cruella.
Så tar morsan över, och släpar Tyre i snön.
Tikarna är så snabba. Dom biter i frambenen tills han går ner på knä. Då sliter dom tag i halsskinnet och drar omkull honom.
STACKARS ÄVENTYR!

Men han är lika lycklig för det.

Han är så underbart glad och lycklig jämt.
Ni ska se honom hoppa.

Han är på andra sidan stora grindarna och fattar att vi ska åka till skogen.
Innan jag hinner hämta honom så studsar han som en studsboll på andra sidan grinden.
Den är nästan 2 m. hög. Hans bakben är ovanför grinden. Men han hoppar inte över......
Han studsar bara, upp o ner, upp o ner.
Det ser så fantastiskt kul ut. Som om han hade spiraler i bakbenen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0