STÄNGT????

Idag skulle jag hålla ett föredrag om valpars utveckling. För ett gäng på Brukshundklubben, som ska bli instruktörer.
TRODDE JAG!

Men när jag kom dit var dörren låst och jag kände mig väldigt ensam. Var jag den enda som hade kommit?
Jag ringde läraren:  Inga-Lill Svan.
Det är den 26 MARS du ska va där!  Du är EN MÅNAD för tidig!
Snacka om att vara ute i tid.

Men jag fick en underbar promenad hemåt igen,  tillsammans med LILLA X.
På vägen mötte jag en ung Golden Retriver-tik, i långlina. Hennes matte ville verkligen ha lite goda råd om inkallning och kontakt. Så vi gick en bit tillsammans och tränade på det.

Sen fortsatte jag och Xi hemåt. Vi solade oss vid sjön och njöt av att isen hade gått upp.
I vattnet simmade både Sångsvan och Knipa. DÅ ÄR DET VÅR!
Sen såg vi gröngöling, och en strömstare i Gudö Å.

Vad nöjd jag är nu, trots att Klubbdörren var stängd.


LILLA X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0