ENSAMTID MED VARJE HUND.

Det är ofta så på en kennel, att alla hundar rastas i grupp. Man hinner liksom inte umgås med varje individ.
Fast det är så underbart om man kan, att bara få vara med EN hund.

I går tog Husse sin CRUELLA och åkte till ett garage, där han kunde träna ihop med ett nytt gäng.
Dom verkar ha det så kul.
Jag kanske hänger med nästa gång?

Men idag njöt jag av att vandra ihop med BARA Lilla X. Vad lätt det är, att gå med en hund.
Hon är ju så lyhörd och duktig.

Vi hörde en schäfer skälla vilt och en airdaleterrier var bunden i ett stuprör. Han slet sig loss och kom efter oss.
Jag satte "Xi" ner, och sa till Terriern: "Nu går du till Husse"!  Varken hund eller ägare uppskattade mitt ingripande.
Husse svor och gormade på sin hund.

Xi och jag trippade glatt vidare i bästa samförstånd. Hon uppskattade i alla fall att jag hade "rensat stigen".
Människans bästa vän är hunden, eller hur var det nu?
--------------------------------------------------------------------------------
CRUELLA är rolig. Eller rättare sagt: OTROLIGT BESVÄRLIG.

Hon leker i stora rastgården på baksidan. Så blir hon lite nertryckt av sin storasyster ÄLLIE. Då kryper hon ut genom rutorna i fårstängselet.
Så sitter hon och trycker vid lilla grinden och vill in på tomten framför huset.  Jag släpper in henne, så hon kan leka med de små hundarna. TRÅKIGT!
Så hoppar hon över staketet och leker med ÄLLIE, tills hon blir nertryckt igen och kryper ut genom rutorna.
Så där kan hon sysselsätta mig hela dagen. Jag uppskattar INTE den leken.
Värst var det när hon löpte........
 
Hon öppnar ju även dörrar och grindar. Hon har många roliga hobbyer, den hunden.
Men att träna det vi vill lära henne......... NJA, det går väl sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0