HEJ HOPP!

Jag har den senast tiden haft kontakt med ELD, ELI, BANJO, DIS, DALLAS och DUNDERKLUMPEN.
Det är alltid lika roligt att höra av er.
Mer om E-pojkarna kan ni läsa i E-kullens dagbok.

Allt väl med DUNDERKLUMPEN. Jag har fått fina bilder på honom. TACK MARGRETH!




Typisk liggställning för ett "Lintroll".


"Vad glor du på?"


Vilken härlig bild på en jättefin hund!


Första snön.

Jag ser att du har det toppenbra "Oscar".
__________________________________________________________________________

När jag var i Skåne så hade jag turen att bli bjuden på middag hemma hos ÅSA ANDERSSON, Corallrevets kennel.
Hon har två fina Hoffe-tikar: "Selma" och "Gräfin".
Jag fick en god middag, vin och trevligt umgänge hela fredagkvällen. Sen sov jag över och fick skjuts tillbaka till Harlösa, där YLVA bor.
TACK ÅSA!
Vår vänskap började 1990, när hon köpte KAKTUS av oss.
____________________________________________________________________________

På söndagen fick jag träffa BANJO. Emma och jag tränade fot, budföring, uppletande och spår.
Sen försökte jag jobba med avlämnande inne. Under tiden vi fikade.......
Poletten trillade väl inte riktigt ner. Men Emmas barn snappade blixtsnabbt upp träningstipsen.
Att se storasyster AGNES stoppa in repstumpen i lillebrors mun, och mata honom med en kaka.
Det var helt underbart! Vilka ljuvliga barn du har, Emma. Jodå, hunden älskar jag också.

Tack EMMA för god fika och en riktigt rolig eftermiddag!
____________________________________________________________________________

DIS husse BENNY ringde och berättade om "argbiggan". Hon har himla bestämda åsikter den där damen.
Hon passar bättre in på allt jag har berättat om HOVAWART, än deras tidigare ZODA gör.
Tur att dom har lite träning innan. När dom nu fått en lite mer egensinnig tik. JOBBA PÅ bara så ska ni se att det löser sig. LYCKA TILL SUSSIE och BENNY!
____________________________________________________________________________

DALLAS matte ringde och berättade att hon i januari är färdig polisaspirant. Så hon ska flytta till Skåne och börja jobba där. Vad kul! Men hon behövde hjälp med lite hundpassning i Skåne. Hon känner ju ingen där. Vet ni någon som kan hjälpa henne, med en 1 årig busig Hoffe-hane, i YSTADS-trakten? Hör av er i så fall.

DALLAS sköter sig bra för det mesta. Ibland får han tokryck och hoppar runt och skäller.
Vilken unghoffe gör inte det? Men han är duktig i spårskogen.
LYCKA TILL SARA!
____________________________________________________________________________


Kommentarer
Postat av: Ulla & Ällie

Vad roligt att höra lite om D-barnen. Härliga bilder på Dunderklumpen. Att lilla fröken DIS har bestämda åsikter kan jag tänka mig. Jag har ju träffat henne, en underbar liten fröken, och Dallas har det bra uppe i Norrland. Träffade Dagg (Dundra) i söndags. Även hon en härlig och fartfylld liten dam liksom sin syster Dimma som jag träffat på Gotland. Det är så roligt att höra om /träffa Ällies D-barn.

2011-12-08 @ 09:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0