INVÄNJNING.

JAHA, så har man tre valpar i huset.
Det är lite väl mycket småbarnspassning.......

När ska jag hinna sitta vid datorn och skriva?
Efter 12 på nätterna.

En liten söt Lhasa Apso-tik började idag.
Jag tänkte, helt fel skulle det visa sig.

Men jag tänkte: "Vad bra, en 15 veckors Collie och en 17 veckors Lhasa-valp. DOM KOMMER ATT HA KUL IHOP!"
Har ni träffat en Lhasa-valp? Det hade inte jag, kan jag säga.

Men jag lärde mig snabbt, att en liten söt Dvärghundsvalp kan skrämma slag på en Brukshund.
"Nora", är ullig och gullig. Men bestämd som få.

"Ronja" (Collien) är livlig och snabb. När Nora satte fart, som ett ullnystan över golvet. Då kissade Ronja en skvätt och sprang så fort hon kunde.
Nora visar inget undergivet beteende. När hon blir trängd, viker hon ihop sina korta ben och lägger sig platt på backen. Det upplevs av de andra hundarna som anfalls-ställning. Dom ser definitivt inte det som undergivenhet.
Annars springer hon fort, fort med flaggan i topp.

Min dag gick åt till att sitta på trappen. Men en ulltuss under knäna och en slimmad Collie som hoppade på ryggen på mig. Bägge ville vara närmast och få stöd av mig.

Allt eftersom dagen gick så växte självförtroendet på bägge. På eftermiddagen hade dom nästan lärt sig varandras språk. Fortsättning följer.........

Tur att vi har en förståndig 1-årig Colliehane här (Maurice). Han kan, med sitt lugn, vara "lekfarbror" till valparna.
Hoffevalpen DAGG, får bara umgås med dom små inomhus. Ute skulle leken bli alldeles för vild.
Nej, hon leker vilt ihop med Cruella. Det passar bättre.

Kommentarer
Postat av: Jessica och Celine

Hoppas du får tid att skriva för jag älskar att läsa det du skriver! Nu kan jag jobba med ett leende på läpparna när jag tänker på lhasa-valpen och din nya upptäckt. Det gav mig även en aha upplevelse varför båda lhasa blandraserna i området beter sig underligt... men Celine tacklar dem väl. Den ena fintar hon bort i lek och den andre som är utom allt hopp tittar hon på som om det vore något katten släpat in =) Kram Jessica

2011-08-24 @ 09:26:35
Postat av: Pia

Och nu har både Tinka o Jessica gett mig bilder i mitt huvud som jag kan le åt hela dagen. Tack för det!



kram

Pia

2011-08-24 @ 09:41:43
Postat av: Tinka

Kul att man kan glädja någon. Tack för kommentarerna. Dom taggar mig till fortsatt skrivande.

2011-08-24 @ 11:17:50
Postat av: Ewa

vad gulligt .. Maurice lekfarbror.. alltså du har verkligen en begåvning i att uttrycka dig .. TUR att du ringde oss när han var påtänkt.. annars hade vi ju inte slagit till och köpt denne lille "farbror" som kallades ligisten av sin uppfödare ha, ha.. Kram Ewa matte till Maurice som för övrigt är 19 månader.... lika gammal som sin favvis Cruella

2011-08-24 @ 11:53:33
Postat av: Tina & Blixtra

Ja så roligt att följa dig och alla Lintroll via din sida. Nu kom jag på att jag har Tinkaabstinens, kan man ha det??? Kan jag söka för det? Jo säger jag och Blixtra, dags för ett besök?? kram

2011-08-24 @ 15:19:44
Postat av: Tinka

Härligt att höra Tina. Själv saknar jag din positiva energi. Dina underbara pepptalk. Kom igen Tina o Blixtra! Vi MÅSTE ses snart! Efter den 15/9 blir det paus ett tag. Pga........ VALPAR!

2011-08-24 @ 20:42:59
Postat av: Ewa Svensson

Hej Tinka

Tack för en trevlig blogg, är inne o hälsar på ibland och läser dina inlägg.

Är så glad att Maurice får vara hos dig på dagarna och leka och busa med sina kompisar, han trivs med sin roll som lekfarbror det syns.

ha en bra dag hälsar "lekfarbrorns " uppfödare:-)

Ewa/Kennel Dagsljus

2011-08-25 @ 10:23:59
URL: http://www.dantos.se/Dagsljus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0