DAGG PÅ BESÖK.

Jaha, då var det dax. I går på torsdagen ringde SANDRA STOR och frågade om vi kunde ta hand om DAGG?
Självklart!

Sandra har mått dåligt länge, pga sin graviditet. Stackars SANDRA. Stor och otymplig, med en fruktansvärd klåda.
Utslag över hela kroppen. Det år någon slags hormonbetingad klåda. För att hon väntar barn.
Hon kan inte sova på nätterna. Sen med en 9 månaders HOFFEVALP i huset. Kan det bli lite mycket.

Hon har åkt in akut till sjukhuset flera gånger pga det här. Nu  skulle hon få hjälp att sova lite.

Men Idag ringde hon och berättade att bebisen vill komma ut!

Jag tänker på dig just nu SANDRA, och hoppas att du får en någorlunda lättsam förlossning. Efter allt jobbigt som har varit innan. 



DAGG har det bra. Hon undrar förstås vart matte tog vägen?
Men hon lever hundliv. Leker hårt med CRUELLA, och alla andra hundar här på kenneln.
Idag blev hon lite tuktad av mormor LILLA X. Då simmade DAGG genast ut i ån.........

Jag blev lite orolig, att hon skulle simma härifrån. För att leta reda på sin älskade matte.
Vi känner ju inte varann så bra än, DAGG och jag.
Men hon är en så social och positiv hund. Att hon genast återvände efter simturen till mig.
Då blev jag glad, och hon också.

Det kommer och går många människor hos oss. Då skäller DAGG. Hon är inte van.
Så skäller jag på henne. Så blir vi osams. Men det går snabbt över.
Just nu har vi legat på köksgolvet för att "bygga flock". Hon ska ju trivas här hos oss, så länge hon stannar. Både hon och jag somnade.

Hon är en underbar individ "DUNDRA".
Ta, det lugnt Sandra och föd ditt barn i lugn och ro.
Vi tar hand om DAGG så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0