DAGENS BRAVADER.

Ja, CRUELLA, hon kan hon.
Jag stängde in ÄVENTYR och CRUELLA. Släppte ut en Schäfertik och en 8 årig Hoffe-hane, XO.
Jag släpper inte ihop honom med någon hanhund. Det är lugnast så.......

Men det gör CRUELLA!

Hon öppnade helt enkelt dörren. Hoppade upp på handtaget och släppte ihop XO, ÄVENTYR och en livlig Schfertik.
HURRA! Vad roligt vi har här på kenneln.

Det tycker inte jag. Jag blev alldeles iskall, när jag såg att källardörren stod på vid gavel.......
Inifrån källaren ropade jag, lite lugnt, på Äventyr.

Åh, vad lycklig jag blev, när han genast kom in.
Han var nog också lycklig över att inte behöva slåss och hävda sig.
PHU! Det gick ju bra det här.

Xo säg ut som om han gick på glas. Väldigt stel och obekväm.
Men Cruella var lycklig. Äntligen lite spännande vibbar på den här gården.
Livet ska levas på en knivsegg. Verkar hon tycka.
Hon och jag har inte riktigt samma intressen.
----------------------------------------------------------------------
Lilla DAGG har varit hos "farbror doktorn" idag. Hon har lite problem med kisseriet.
Som många ungtikar har.
Det visade sig vara en vanlig urinvägsinfektion. Skönt!
Hon fick en hel hälsokontroll på samma gång. Vikt = 17 kg!
Allt var prima, Veterinären tyckte att hon var en härlig hund.
Det tycker ju vi också. DAGG´s  fan-club.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0