SVAMPSKOGEN.

Jag löper amok i skogarna. Kan inte låta bli. Skogen är full av svamp.
Hundarna är förstås överlyckliga.
Långa promenader rakt ut i den underbara urskogen vi har här på Gudö.
Nu har jag just kommit hem efter en sväng med Äventyr, Cruella, Ättika och deras lilla Jack Russel "Indra".

Man undrar vad hundarna snackar om egentligen??????
Äventyr blev alldeles KÄR, i sin syster, Ättika. Cruella for runt och hejade på.
Han brukar vara en mycket hövlig gentleman. Idag betedde han sig mer som en våldtäktsman????
Vad beror det på?
Luktar hon gott, har hon någon infektion?
Eller blir han alldeles övermodig för att "lillsyrran" Cruella var med?
Eller är han bara knäpp?

Jag fick ha honom kopplad medan jag sökte efter svamp. Det är inte lätt.
Rätt som det var for Ättika förbi. Då tog han sats och rusade efter. Glömsk av att jag hängde i andra ändan av snöret......
Jag for på näsan i mossan.

Rätt som det var, badade alla. Tyre ryckte iväg med mig, och hoppade i. Jag fick stopp på mig själv,  precis vid myrkanten.
Annars hade jag också tagit ett ofrivilligt höstdopp i myren.
Hundar får inte dra, eller hur?
Men Tyre hade glömt det idag. När han var helt rusig av kärlek till sin syster.
Ja, man har aldrig tråkigt på våra promenader.

Nu ska jag ut med Coco och Xi. Skogen är full av Lingonben. Tralla-lalla-la. 
Nu kommer vi!

Kommentarer
Postat av: Lena o Möllen

Roliga Tinka, kan inte låta bli att kommentera "Skogen är full av lingonben" fortsatte "hästen heter Sverker" Martin Ljung var det visst. Här har vi en husse som fyller huset med svamp just nu. Fast Möllen varit ute på 2 långa promenader med mig och kompis med rottistik så måste hussen ut med sin hund och scanna skogen....

2010-10-03 @ 17:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0