LIVET MED ÄLLIE.

Just nu är ÄLLIE inackorderad hos oss. För att hennes matte, Ulla, är på semester i Portugal.
Hoppas du har sköna dagar Ulla.
För snart är semestern slut. ÄLLIE KRÄVER!
Ällie vill ha MAT! Varje gång jag gör iordning mat så är hon alldeles övertygad om att det är hennes portion.
Jag har ju 4 hoffar till i huset. = mat 8 ggr./ dag.
+ att Ällie får 3 ggr./ dag.
Så 11 ggr. springer hon ivägen.
Stoppar in nosen i varje dörrspringa, där någon hund ska serveras. MIN MAT!
På kvällen blöter jag upp mat som Cruella och Coco ska få nästa morgon.
VILKET SPRING!

Ällie kommer och tittar, bedjar, frågar, kräver. Alla varianter försöker hon.
Maten MÅSTE ju vara till henne!

Sen det här med promenader. Hon är ju inte van att dela uppmärksamhet med andra "byrackor"!
Det måste vara hennes tur. Varje gång stövlarna åker på. Äntligen dax för en sväng.
JAG ska me´!

Nej, Ällie du får stanna hemma. SUCK!
Sen när det blir hennes tur. Så vill hon kuta som en gasell genom skogen.
Jaga med Lilla X över stock och sten.

Men det är något som tar emot. Hon är ju lite tung i gumpen, nu 2 veckor före valpning.
Så cetrifugalkraften drar ner henne i mossan.
Hon satsar friskt. Men benen hänger liksom inte med som förut.
Hon blir så frustrerad att hon piper ett ihärdigt jaktskall när "morsan" springer ifrån henne i skogen.

Sen när vi människor sitter och vilar. Då har vi lediga "klapp-händer". Dom ska klappa på Ällie. HELA TIDEN!
Hon vill ha vår odelade uppmärksamhet. Enormt mycket kel och beundran. Annars får man en puff
av hennes iskalla nos.

Jag tittade just in i sovrummet......
VEM ligger med välbehag utsträckt i hela sin längd på husses säng??????
JO ÄLLIE!
Ja, ja, VÄLKOMMEN HEM ULLA!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilken härlig text :)

2010-10-23 @ 23:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0