ULLA HAU.


ULLA HAU, som kallades "Zenna" Blev drygt 13 år gammal. Tyvärr gick hon bort i Juni i år.
Hon ägdes och tränades av MIRIAM YU. En mycket duktig valpköpare till oss.
Zenna var Korad, godkänd lägre spår, högre rapport och hade 1:a pris i Lkl 2.


ULLA HAU  född: 1997
E: Vitterklippens Amadeus.
U: Lintrollets Lakka  (Ullas 1:a Hovawart).

Nu var tanken att Miriam skulle ta en av tikarna i D-kullen.
Men efter lite funderingar fram och tillbaka,
har vi tänkt att hon ska ta hand om COCO CHANEL istället.

Jag känner att jag inte hinner med, den underbara hunden.
Hon har massor av energi och lust till ALLT. En stor portion humor och vill ha en egen matte / husse att
leka med.

Jag har energi, men den räcker inte till alla hundar och hästar.
Miriam har känt att den hunden VILL JAG HA!
Ända sedan hon var till salu. Men då kunde hon inte ta hem en valp.
Jag känner att det här blir en jättebra lösning för alla parter.

I lördags "lånade" Miriam COCO, och gick på långpromenad i ösregnet.
Hon ska ha henne på prov ett tag, om 2 veckor ungefär. För att se att dom verkligen trivs med varann.
Sedan måste Coco fungera med katten och "Tosca", Miriams lilla Phalene-tik, också.
Jag håller tummarna.........


COCO CHANEL 7 veckor.


Foto: Bergenhov.   COCO 8 mån.

Kommentarer
Postat av: Ida

Det låter ju som en superlösning!! Coco kan nog inte hamna i ett bättre hem låter det som :)

Hoppas det fungerar bra!



Kram från "farmor" Ida och pappa Heros

2010-11-23 @ 18:24:09
URL: http://www.hovawarts.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0