KATT-TRÄFF.

Idag tog jag COCO med mig och gick över till grannen Gunilla.
Hon har en Schäfer "Hindra" och 2 katter. Dom är riktigt tuffa.
Först flyttade NISSE in. Det var flera år sedan.

Mitt första möte med honom, var när jag kom cyklande med två Hoffar.
Vi svängde in på en liten väg så jag släppte dom bägge lösa..........
Där i hörnan satt NISSE!

Oj, tänkte jag, stackars KATT! Bägge hundarna dök på honom, tryckte ner honom i diket.......
Men upp kom han, spottade och fräste. Så bägge hoffarna drog sig tillbaka.
Det var en riktig tuffing. Honom har vi träffat förr.

Men nu har en liten söt katthona flyttat in. KARAMELLEN, eller nåt liknande, heter hon.
Hon är söt som socker och världens keligaste mot oss människor.
Men en riktigt bestämd dam. Som har överlevt som vildkatt, innan hon flyttade hem till Gunilla.

Nu kom jag och Coco stormande hem till dom. Vi for in i vardagsrummet där stelnade Coco.
MITT PÅ GOLVET SATT KARAMELLEN!
Coco är van vid katter så hon frös i steget, kan man säga.
Då sköt katten rygg, vässade klorna och visade upp sin ilskna min.



Coco backade hövligt.

Men som skjuten ur en kanon, kom gentlemanna-katten NISSE till KARAMELLENS undsättning.
Han for fram, och gjorde sig så där platt och stor. Ni vet,  när dom står på bakbenen och spärrar ut precis
ALLT dom har. Som om dom hade fått en riktig elstöt genom kroppen.


SÅ gjorde dom gemensamt anfall mot Coco.

Hon såg mest förvånad ut.
Vi retirerade till köket och stängde ut dom ilskna katterna.
Det sista vi såg var att dom brakade ihop med varann, så katthåren flög.
Ja, det var dagens äventyr det.

Kommentarer
Postat av: TinaAzzar&Tarzan

Ha ha ha!

2010-11-25 @ 12:17:39
URL: http://www.hovawarttazzar.se
Postat av: Miriam

Du skriver otroligt roligt! Du beskriver så man ser allt framför sig, ha ha. Ska bli spännande med Cocos möte med min hoffeblonda hankatt.

Kram

2010-11-25 @ 21:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0