VILKET HÄRLIGT HUNDLIV!

Nu har jag hunnit smälta lite intryck efter helgens bravader.
Ja, spårmarkerna var väl inte de vänligaste man har använt. Men nästan de mest spännande.

Förutom att skogen vimlade av älgar, viltväxlar, några kadaver och färsk spillning från rådjur, älg, räv och katt.
Så var den otroligt vattensjuk.
Var kommer man över myren?????? 
Hur tar man sig över kron-diket?  Det var frågor vi brottades med.
Första dagen plurrade jag 4 ggr. Men bara med benen. Stövlarna sjönk ner i dyn.
2:a dagen plurrade Lena med Zingo rejält. Hon drogs bakåt, ner i dyn, med hela kroppen......
Zingo skällde överlycklig. "Där ser du, DYPÖLAR är stört-skönt"! Verkade han vilja säga.

Vi fick avbryta och torka Lena och käka lunch.
Tillbaka till skogen och avsluta spårarbetet.

AHA-upplevelser fanns det gott om.

"Tyre" klarar ett spår som avbryts på eftermiddagen och avslutas nästa dag. 16 timmar senare!!!!!!!!
HURRA!
Vilken känsla!

Sista dagen var vi 8 människor som korsade samma skog från olika håll. Vi gick ca 600m, snitslade och lade våra föremål. Jag hade valt små glasspinnar. Eftersom Tyre har varit dålig på att markera förut.
Alla startade samtidigt, och korsade varandra både här och där. Snacka om förledningsspår!
Tror ni ÄVENTYR hade problem??????
INTE ETT SKVATT!
Jag är så lycklig.

Han löste sin uppgift klockrent och noggrannt. Vilken underbar hund jag har.


Här kommer jag med mina 2 lägerhundar.
Det var inte helt lätt att promenera med bägge.
För "FÄSTINGEN" Coco biter sig fast i Äventyrs halsskinn. Så vägrar hon att släppa.
Hon bara hoppar jämnfota och hänger kvar. Tyre har en ängels tålamod.


Här poserar vi. Jag tror vi har spanat in något........

Hela helgen har vi delat rum med brorsan CHARLIE CHAPLIN och hans matte Jenny.
På söndagen kom även en syster dit. CAJSA CAVAT med matte Lisbeth.
Så hade vi en liten valpträff.


COCO, CHARLIE och CAJSA. Vilka härliga valpar.
När jag får tid, ska jag sätta in lite fler bilder.





Kommentarer
Postat av: Toril og Xitron

Ja, det er virkelig herlig å få en slik opptur på et kurs. Da får en virkelig lyst til å trene videre når man kommer hjem.



PS: Jeg og Xitron skal på søk-kurs i uke 26 i år også. Kanskje vi får mulighet til å treffes?

2010-05-10 @ 22:50:08
URL: http://toriko.weblogg.no
Postat av: Annelie

Underbart att se att det finns fler än en "fästing" i kullen!!! :-) Calle använder sig av samma teknik när vi är ute och går med Usca och Calle tillsammans... har hittat ett och annat bitsår i nacken på tösen.. tur att valptänderna börjar ge upp! :-)

2010-05-10 @ 23:03:18
URL: http://geisha-hoffeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0