VALPUTSTÄLLNING!

Idag packade vi ryggsäckarna och åkte till Gubbängsfältet, söder om Stockholm.
VI, det är husse och jag med varsin valp.
Matte var förstås nervös. Skällde på husse, och glömde koppel, i yran när vi skulle åka.
Men till sist kom allting med. Även valparna!

Dom är ju liksom huvudsaken på en valputställning.
När vi kom dit stormade valparna fram och skällde ut allt dom såg.
Det är inte så bra. Precis utanför Lydnadsringen. Hoppas att vi inte störde de tävlande.

Vi träffade en gammal bekant, INGER GILLE. Trevligt möte.
Hon hade förr Hovawart. Men nu hade hon en ung Collie-hane, som just hade fått sitt 3:e 1:a pris i Lkl 1.
GRATTIS INGER till LP1!!!!!

Sedan kom vi fram till vår ring och träffade Mikaela Boström. Hon har just blivit ägare till SÖRHOFS ECHO.
Han är Äventyrs son, 1 år gammal.




SÖRHOFS ECHO, en lovande unghane. Lycka till med honom!


Här delar han vatten med sina små "fastrar".


Förväntansfulla COCO och CRUELLA..... När blir det vår tur?

Hur gick det då på utställningen?
Jo först travade Coco in,  glad och nöjd.
Bakom kom Cruella på bakbenen VILT SKÄLLANDE!
"Hon får INTE springa först!" Tycktes hon vråla.
Domaren sa: "Ni får byta hund."
Då tog jag Cruella och Benny Coco. Så tog jag ut avståndet ordentligt
så Cruella trodde att hon sprang först i ringen. Då gick det bra.

Resultatet?  Det får ni läsa på NYHETS-sidan.

Hemresan gick som vanligt. Cruella kräktes upp maten.

Nu har valparna somnat, dödströtta i köket.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

De blev ju hyggliga bilder på grabben. Och systrarna c är charmiga så man dör :) Speciellt diggar jag Coco. Både Lotus och Echo är helt döda just nu, efter gubbängen blev de simma och ett spår.. Så nu är de nöjda grabbar som är helt väck ;)



Är de ok om jag snor bilderna till min blogg?



Mikaela, Lotus o Echo

2010-05-13 @ 17:46:46
URL: http://hoffenecho.blogg.se/
Postat av: Jessica och Celine

Celine har precis gått sin andra runda på lilla banan. Denna gång var även de två yngsta sönerna med så hon hade mycket att hålla koll på. När jag hade slagit ett bra slag så kunde hon och jag köra lite uppletande medan de andra slog eller jaga, det gillar hon ;-). Hon somnade sedan i bilen på väg hem så det blir en lugn kväll i kväll =)

2010-05-13 @ 19:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0