VAD ROLIGT!

Vad det är kul att träna hund!
Har just kommit hem från SSBK. Vi träffades, 3 Schäfrar och 4 Hoffar och tränade uppletande tillsammans.


Här sitter ZIRI och ZINGO o väntar på sin tur.


Här väntar ÄVENTYR. Snacka om glödande intresse.
Det var mörkt i skogen, därav så dåliga bilder.


ZINGO är jätteduktig.
ÄLLIE tränade motivationsövningar.
ZIRI jobbade också bra.

ÄVENTYR gjorde så gott han kan. Han är inte klar än.
Först hittade han 2 föremål på 4 min. Då förstärkte jag med godis och vila.

Sedan fick han gå ut igen. Letade hårt, i djupet av rutan. Men hittade ingenting........
Till sist hittade han ett föremål. Då blev jag jublande glad.

Så fick det räcka med uppletande. Det blev en bra övning. Mycket positiv.

Sedan slipade vi lite på 3:ans moment.
Han kunde tom ställa sig upp på 10 m håll = fjärrdirigering.
Han hittade RÄTT pinne på vittringen. (Tack för tipset med gräs, Sussanne!).
Åh, vad roligt jag hade.
Men FY, vad myggen har vaknat!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad skoj att du sprudlar av träningslust :) Det är inspirerande bara att läsa...även om jag också är ganska på just nu. Vad var det för tips med gräset i vittringen?

Kram från oss

2010-05-21 @ 11:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0