LUNGT LIV, MED LILLA ELLA ?

Ha, ha !  Matte undrade varför jag hette Cruella de Vil? Jag levde INTE alls upp till mitt namn. Jag var BARA lugn och snäll. Jag kallades "Ella"......... TRODDE HON JA!



Nu har jag flyttat in på Lintrollets kennel. Alla andra har snart fått egna hem. Idag flyttade jag HEM!
Jag hoppade helt sonica ut ur valphagen. Röjde i vardagsrummet.
Så, den LITE tuggade hundkorgen, är numera bara en spretig vältuggad botten.
Vet ni hur gott det är med flätad korg?

Sedan har jag fått en ny kompis, en Collie-valp. Matte trodde att han hette MORRIS!
Man kan säga, att DET namnet, levde han INTE upp till.



Han heter Maurice. Är trefärgad och Jättekul att leka med. Vi trivs bra ihop.
Han trivs bättre med mig, än med matte.

BRA! Då får jag ha henne för mig själv.

På eftermiddagen hann jag med ett bus till.
Då gnagde jag hål på den nya BIA-bädden. Jippie!
Livet är till för att levas i racerfart!
Här kommer CRUELLA!

Kommentarer
Postat av: Calle Carlsson

Bra syrran! Vi måste hålla i hop i sus och bus även om vi inte bor ihop längre. Vår uppgift de närmsta månaderna är att pröva våra hussar och mattar för att se om dom är värdiga oss!

2010-03-04 @ 21:24:58
Postat av: Marta

Tinka, inte racer-fart, hoffe-fart! ;-)

2010-03-04 @ 22:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0