PÅ NYA ÄVENTYR.

Xi löper här hemma. Så jag tog ÄVENTYR med mig på en liten tripp till Strömsholm. Så fick han vila näsan från alla förföriska dofter.


Slottet stod i sin allra vackraste försommarskrud. Vattnet forsade virvlande snabbt i vallgraven.
Jag var rädd att han skulle satsa på ett dopp.
Han badar ju så gärna. Hade han hoppat i Strömsholms kanal..........

Jag såg framför mig,  hur vattenmassorna slet tag i min älskade hund, kastade honom mellan vallgravens höga väggar och spottade ut honom, mer död än levande, i Mälarens lugnvatten.
USCH! Det är inte kul att ha så livlig fantasi som jag.

Han fick bara vada (INTE BADA!) lite i strandkanten och lapa lite vatten i värmen.
Vi var där för att titta på Hopptävlingar som pågår hela helgen.


Vackra hästar hoppade höga hinder.

Tyre och jag sov i vår hästtransport. Det är mysigt att campa ihop med hunden.
Vi hann träna lite också. Inkallande m. stå o ligg + fjärrdirigering.
Han har fin koncentration, trots mycket störning. Men momenten sitter inte än.

Det fanns mycket att titta på. KANINHOPPNING:




Utanför den arenan tränade vi PLATS. Duktiga Äventyr.
Det var en bra störning.

Kolla in den hårda mannen på den vackra hästen.
Bägge är nog direkt-importerade från Portugal:

Han visade något som heter  WORKING EQUITATION (WE).
En kommande hästsport i Sverige.
Ja, det var 2 härliga dagar ihop med "Tyre".
Imorgon ska jag döma KORNING i Täby.

Kommentarer
Postat av: Tina

VILKA härliga bilder och vilken härlig helg- kram Tina ....som inte kan hitta anmälan till RM???

2010-06-06 @ 21:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0