NIZZE-BESÖK.

Idag kom Malin och Nizze för att träna igen. Efterlängtat!
Jag fick en underbar bukett av syrener. FÖR ATT JAG ÄR SÅ SNÄLL!!!!!
Har ni hört?
Hård, men rättvis , har jag hört.
Sträng, men ärlig, har jag hört.
Men SNÄLL?

Det, har jag då aldrig hört!
Men tack för det, Malin.

Först la vi spår till Nizze och Coco.
Sedan äkte vi till klubben och tränade med Äventyr, Nizze och Coco.
Vi började med platsliggning.
Duktiga hundar. Coco har aldrig tränat "ligg" förut. Men hon är ju så smart, så hon fattade direkt.
Sedan tränade jag sittande i grupp med Tyre och gömde mig.......
Har jag drömmar om Elitklass, eller vad?

Nizze behöver få upp kontakten, farten och lusten. Hemläxa = position.

Tyre fick träna ink. m. stå o ligg. Gick väl lite halvdant.
Fjärren = tog ett steg framåt i ståendet. = Träna mer.
Fotgåendet var ok.
Sittande under gång, nja. Poletten trillar väl ner nån gång. Han lägger sig gärna.
Jag upptäckte att SITT och LIGG kan låta lika???????? Enligt Äventyr, i alla fall.
Så nu provar jag att betona S:et i sitt. Istället för I:et. Vi får se om det hjälper?????

Kul hade vi.
Sen åkte vi till spåren och tog dom.....
Tog och tog.
Nizze har inte riktigt fattat vad det går ut på.
Coco snusade där jag hade gått. Men belöningen i form av en boll på snöre. Är inte så kul (enligt henne).
Nästa gång gömmer jag en burk med godis i slutet.......

Kommentarer
Postat av: Pia

Du kan allt vara snäll oxå! ;-)



kram

2010-06-02 @ 22:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0