COCO PÅ PROMENAD.

Idag tog jag bara Coco och gick till min granne, Gunilla.

Det är svårt att gå med Coco. Hon springer framför fötterna och går zick-zack mellan benen på mig.
Jag kommer att falla pladask över henne en dag.
Så jag håller ut henne på vänster sida med hjälp av kopplet.

Det resulterar i att hon blir sur och går över på andra sidan, bilsidan. Inte bra.
Till sist kom vi fram och kunde fika i lugn och ro.

Gunilla har en stallkatt.
Coco skuttade glatt fram...... Frös i steget, och vände halssidan mot katten.
Det är underbart att se. När djuren kommunicerar så tydligt.
Den kattan viker inte en tum, för en liten valpusling.

Vi tog Åvägen hemåt, så kunde Coco vara lös.
Idag har hon simmat nästan frivilligt.

På en brygga satt en and. Coco tänkte: "Den vill jag hälsa på".
Hon tog ett jätteskutt från stranden, för att hoppa upp på bryggan.
Landade med armbågarna på bryggan, hängde kvar ett tag, innan den tunga baken drog ner henne i ån.
Hon gjorde en snygg baklängesvolt under vattnet.
Försökte med ryggsim komma tillbaka till stranden.

Jag tror inte det finns någon hund som kan ryggsim?
Men Coco gjorde ett tappert försök.
Sedan kom hon på rätt köl och kunde kravla i land.
Vad DUKTIG du är, sa jag.
Då blev hon glad igen.
Hon har ett så underbart glatt humör, så man blir lycklig bara av att vara med henne.

Kommentarer
Postat av: Toril

Skal se hun blir en "vannhund", hun også :-)

2010-06-03 @ 23:58:59
URL: http://toriko.weblogg.no
Postat av: Jessica och Celine

Celine trasslar också så där så jag är rädd att vi slutar i en hög, hon och jag. Häromdagen tramade hon på en av mina flipflop, som gick sönder, så jag fick gå barfota hem, AJ! Men hon är också så underbar så det går inte att vara arg någon längre stund. Jag gick morrandes ut på morgonpromenad häromdagen för vi hade haft tjafs med ungarna innan de kom iväg till skolan. När Celine och jag kommit in i skogen hoppade hon förväntansfullt fram bakom en gran, helt bedårande, och så rann ilskan av mig... By the way, är det inte dags att presentera Coco bland era hundar? Jag saknar henne där ;-)

2010-06-05 @ 13:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0