TERVAKOSKI.

Vilken upplevelse. Nästan 300 Hoffar på en och samma plats. Det måste ni andra Hoffe-entusiaster få uppleva någon gång.
RES TILL TERVAKOSKI!!!!!

En av Världens största Hoffe-utställningar.  Så nära, som i vårt grannland Finland.

De klasser som hade många deltagare delades upp färgvis. Så t.ex. Ökl hanar delades upp i först blonda, sedan svarta och till sist smt.
De som fick excellent, tävlade sedan mot varandra.

Jag blev väldigt glad av att se så många vackra, typriktiga Hoffar samlade på samma plats.
Dessutom slapp man höra alla Gruff och Ilskna morrningar, som jag upplevde på förra årets IHF-utställning.
Då var mötet i Holland.
Även IHF-delegaterna, från olika länder uttryckte sin förvåning.
Att så många hoffar kunde mötas i ringarna utan bråk.

Det var lugnt och fint.
Ville jag hälsa på någon hund så kom den glatt emot mig och blev glad över uppvaktningen.
Så ska det va, tycker jag.

BIS blev Hofmachers Inning! Samma tik som segrade på Världsutställningen.
Man kan bara gratulera Hofmachers kennel till denna STORSLAM!

En svensk hund blev FINSK UTSTÄLLNINGSCHAMPION!
GRATTIS LOTTA och MARIA, Chefkas kennel!

GRATTIS även till Bergenhofs kennel som vann Bruksklassen för tikarna!

Det var en kort sammanfattning av TERVAKOSKI från Tinka.
Jag återkommer när jag har mer att rapportera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0