KONTAKT SÖKES.

Flera gånger anropade jag matte idag. Hon hade slagit sig ner i TV-soffan för att titta på OS..... Va för nåt?

Hon kan ju titta på mig.

Jag kan faktiskt se henne och söka kontakt.
Om jag står på 2 ben och sträcker mig riktigt ordentligt, och kikar runt armstödet på soffan.

Då får jag ÖGONKONTAKT!

1 gång, 2 gånger. 3:e gången lyckades jag. Hon tyckte jag var FÖR SÖT! 

Hon smög fram, för att inte mina 3 systrar skulle upptäcka att jag fick komma ut. HURRA!!!!!!!!!

Upp i famnen kom jag. Vi tittade på en flimrande fyrkant (=TV) tillsammans. "Booooring".
Nej, släpp ner mig. Så ska vi leka.
I samma ögonblick som mina fötter landade på golvet och jag glatt galopperade iväg.
Då vakande hela kören i valplådan. Oj, vilken underbar musik. Valpsång!

Då fick vi alla 4 komma ut och leka igen. Detta är min melodi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0