VARNING! VARNING!

Nu har det hänt igen! Det som inte får hända. 

2 hundar i lek, MED HALSBAND PÅ!
Den ena fastnar med underkäken i halsbandet och stryper den andra!

Jag vet inte hur många historier jag har hört om hundar som fastnat med halsbandet.
Jag är "allergisk" mot halsband på lös hund.

Bara i förening med koppel och förare får hundar ha HALSBAND på sig!
KOM IHÅG DET!

Inget man säger kan lindra sorgen hos den stackars hundägare som drabbades av detta.
Jag är med dig i mina tankar............
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag vet två 6 mån. valpar som lekte utanför en bilverkstad. Så fastnar den enas tand i halsbandet.
Den andra börjar snurra för att komma loss.
Så stryps den. Ägarna rusade ut med en bultsax för att klippa av halsbandet.
Men det går hemskt fort.
Hunden var död innan dom hann få av halsbandet.

En annan hund satt bunden utanför en hundkoja. Hoppade upp på taket och ner på andra sidan.
Då hängde den sig.

En annan fastnade, med halsbandet, i hundgårdens staket och bröt nacken. När den försökte klättra över staketet.

En annan satt i bilen och fick in växelspaken undrer halsbandet. Han började snurra.
Men den gången hann hundägaren fram i tid.

Fruktansvärda historier, som kan undvikas.

KOM IHÅG!
Inga halsband av NÅGON SORT på lösa hundar!


Kommentarer
Postat av: Maria Ekman

Hej Tinka,

det här inlägget blev som ett påhopp på den berörda personen. Lite som att slå på en som redan ligger. Tror inte att det var meningen med inlägget. Men ordalydelsen bör helt klart ses över.

Maria

2010-12-27 @ 16:35:34
URL: http://www.chefkas.se
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Hej Maria!

Det var ABSOLUT INTE MIN AVVSIKT! Det kan man se om man läser lite noggrannare. Jag skrev detta som en uppmaning till de hundägare jag känner. Att inte drabbas av samma hemska upplevelse som vår gemensamma vän. Jag har just skrivit att man inte kan trösta med ord. Det hemska som hon var med om.

Min avsikt var allt annat än att strö salt i såren.

Jag hoppas att hon förstår detta.

Varma tröstkramamr från Tinka.

2010-12-27 @ 17:29:48
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0