USCH, VAD LÄSKIGT!

Jag fick just ett samtal från CAJSA CAVATS ägare. Igår var hon ju på läger med oss, och jobbade duktigt.
På eftermiddagen harklade hon sig ideligen,  och käkade gräs.
Nu har hon legat sövd hos VETERINÄREN!

Tydligen hade hon svalt en GETING som stack henne i halsen!
Hon hade lite feber när hon kom hem. Och i morse hade hon svårt att andas.
Så dom åkte in,  och fick lägga en tub i halsen på stackars Cajsa.

Nu är hon hemma igen. Vi hoppas att faran är över......
-------------------------------------------------------------------------------
När jag åkte hem från lägret. Så Skjutsde jag hem min svägerska till stan.
Då skulle jag bara rasta COCO CHANEL,  lite snabbt på en gräsmatta.
LÖS!
Jag var väl lite nonchalant efter en hel helg i frihet på landet. 
Med lös hund och mycket träning.

Visst kan hon vara lös på Östermalm. Hon ska ju BARA kissa!
Mitt slarv, kunde ha kostat lilla Coco livet.
Hon har också haft stor frihet. Så får hon syn på en skata.
VIPS så rusar hon iväg över en trafikerad väg!
Lyssnar inte alls. "JAG SKA BARA........" säger hon.

Jag fick mig en rejäl tankeställare.
Ingen lös hund i stan!
Som tur var, kom det ingen bil just då.

TÄNK vad fort det kan gå, riktigt illa.
VAR RÄDD OM ERA ÄLSKLINGAR!
LEV VÄL,  och ta hand om varann!

Kommentarer
Postat av: TinaAzzar&Tarzan

Hua!

2010-08-24 @ 18:38:14
URL: http://www.hovawarttazzar.se
Postat av: Pia

Aj, aj! Stackars Cajsa. Hoppas hon är på G igen.



kram från Pia

2010-08-24 @ 22:44:21
Postat av: Annelie

Håller alla tassar, hovar och tummar för att det går bra för lilltösen!!!! Krya på er och Usca och Calle skickar nospussar och tasskramar och hoppas att Cajsa blir bättre snart!!!

2010-08-26 @ 12:42:52
URL: http://geisha-hoffeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0